SZKOLENIE UCZESTNIKÓW Z ZAKRESU BHP

SZKOLENIE UCZESTNIKÓW Z ZAKRESU BHP

W ramach realizacji projektu ?Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces? POWER VET 2016-1-PL01-KA102-023791 wszyscy uczestnicy odbyli szkolenie BHP, zakończone egzaminem oraz potwierdzone certyfikatem ukończenia szkolenia.
Tematyka szkolenia:
1. Regulacje prawne z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, z uwzględnieniem przepisów związanych z wykonywaną pracą.
2. Zagrożenia czynnikami występującymi w procesach pracy oraz zasady i metody likwidacji lub ograniczenia oddziaływania tych czynników na pracowników.
3. Zasady postępowania w razie wypadku w czasie pracy i sytuacjach zagrożeń.
4. Okoliczności i przyczyny charakterystycznych dla wykonywanej pracy wypadków przy pracy oraz związana z nimi profilaktyka.
5. Problemy ochrony przeciwpożarowej i ochrony środowiska naturalnego.
6. Bezpieczeństwo i higiena pracy podczas wykonywania Pacyna danym stanowisku (uwzględnienie charakteru pracy poszczególnych grup).

Study Travel Star Awards dla Sistema Turismo, naszego wieloletniego partnera praktyk zagranicznych!

Study Travel Star Awards dla Sistema Turismo, naszego wieloletniego partnera praktyk zagranicznych!

Już trzeci tydzień 20 uczniów technikum hotelarstwa oraz żywienia i usług gastronomicznych praktykuje w Rimini we Włoszech. Praktyki finansowane są ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (POWER) w ramach projektu pt. ?Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego?. Z wielką radością przyjeliśmy wiadomość, iż rzetelność naszego partnera praktyk zagranicznych, firmy Sistema Turismo, została potwierdzona nagrodą Study Travel Star Awards.
Jest to najważniejsza nagroda dla wszystkich, którzy zajmują się szkoleniami i mobilnościa międzynarodową. Nagrodę otrzymują najlepsze organizację, na które głosują partnerzy międzynarodowi. Organizację wybierają też najlepszych partnerów głosując na szkoły i instytucję. Study Travel Star Awards są organizowane przez Study Travel Magazine, jedno z najważniejszych czasopism zajmujących się szkoleniami i mobilnościa międzynarodową.
Serdecznie gratulujemy!

Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces

Miło na poinformować Społeczność Szkolną, a w szczególności uczniów obecnych klas I-ich technikum hotelarstwa, usług fryzjerskich, żywienia i usług gastronomicznych oraz technikum informatycznego, że projekt umożliwiający realizację czterotygodniowych praktyk zagranicznych w Rimini we Włoszech: ?Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces? nr projektu: 2016-1-PL01-KA102-023791 został zakwalifikowany przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) w ramach projektu pt. ?Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego?. Praktyki zawodowe odbędą się w roku szkolnym 2017/2018. Informacje dotyczące rekrutacji podane w najbliższym czasie.
Przewidywane terminy praktyk:
Technikum hotelarstwa: wrzesień 2017 (obecna klasa I H, IJ)
Technikum żywienia i usług gastronomicznych: październik 2017 (obecna klasa I G)
Technikum informatyczne: kwiecień 2018 (obecna klasa I i)
Technikum usług fryzjerskich: maj 2018 (obecna klasa I F)

WSZYSTKIM CHĘTNYM ŻYCZYMY POWODZENIA PODCZAS REKRUTACJI !!!
REGULAMIN REKRUTACJI UCZESTNIKÓW
PROJEKT nr: 2016-1-PL01-KA102-023791- Mobilność i doświadczenie receptą na zawodowy sukces realizowany w roku szkolnym 2017/ 2018 przez Zespół Szkół Technicznych i Ogólnokształcących im. S. Żeromskiego w Częstochowie w ramach programu Erasmus + / Akcja 1.
1. Rekrutacją zostaną objęci uczniowie klasy III H, III J, III G, III F oraz III I roku szkolnego 2017/2018.
2. Uczestnictwo w rekrutacji jest dobrowolne.
3. Rekrutacja obejmuje:
– napisanie testu z języka angielskiego,
– średnią ocen śródrocznych z klasy II z przedmiotów zawodowych oraz języka angielskiego zawodowego dla klas H , J, G w roku szkolnym 2016/2017 oraz średnią końcowo rocznych roku szkolnego 2016/2017 dla klas F i I.
4. Lista główna zawierać może maksymalnie 10 nazwisk. Lista rezerwowa powinna składać się z co najmniej z 3 nazwisk.
5. Wpływ na rekrutację mają informacje dotyczące zachowania ucznia objętego rekrutacją (ocena z zachowania, informacje otrzymane od wychowawcy klasy lub dyrekcji szkoły)
6. W przypadku otrzymania tej samej ilości punktów przez ostatniego na liście głównej i pierwszego na liście rezerwowej ucznia, wartością dodaną jest informacja o sytuacji rodzinno-socjalnej ucznia.
7. Uczniom podlegającym rekrutacji należy umożliwić wgląd do sprawdzonych prac z języka angielskiego.
8. Nad prawidłowym przebiegiem rekrutacji czuwa koordynator projektu.
9. Koordynator projektu wyznacza termin zebrania z zakwalifikowanymi uczestnikami w terminie dwóch tygodni od ogłoszenia wyników rekrutacji.
10. Zakwalifikowany uczestnik ma obowiązek poinformowania koordynatora projektu o niemożności odbycia stażu niezwłocznie po stwierdzeniu takiego faktu.
11. W skład komisji rekrutacyjnej wchodzi dyrektor szkoły p. Stanisław Dzwonnik, koordynator projektu p. Urszula Martyka-Wiecha oraz wychowawca oddziału poszczególnych kierunków kształcenia (kl. II h, II j, II g, II i oraz II f).
Procedura odwoławcza
1. W przypadku zakwestionowania przez ucznia lub jego rodzica/opiekuna prawnego nie zakwalifikowania do udziału w stażu zagranicznym, w terminie 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych , uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny może wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy zakwalifikowania do projektu.
2. Komisja rekrutacyjna sporządza uzasadnienie w terminie 3 dni od dnia wystąpienia przez ucznia lub rodzica/ opiekuna prawnego . Uzasadnienie zawiera przyczyny odmowy przyjęcia, w tym najniższą liczbę punktów, która uprawniała do przyjęcia oraz liczbę punktów, którą kandydat otrzymał w postępowaniu rekrutacyjnym.
3. Uczeń lub jego rodzic/ opiekun prawny może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 2 dni od dnia otrzymania uzasadnienia.
4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej, w terminie 5 dni od dnia otrzymania odwołania.

Zgadzam się
Skip to content