Use ICT in Special Needs Education cz.3

Logo2025

Relacja naszego nauczyciela przedmiotów zawodowych biorącego udział w kursie zawodowym Use ICT in Special Needs Education w ramach realizacji projektu akredytowanego 2023-1-PL01-KA121-VET-000117007, dofinansowanego ze środków Unii Europejskiej:

” Kurs rozpoczął się od wzajemnego poznania się uczestników. Rozmawialiśmy o szkołach, w których uczymy oraz o systemie edukacji w Portugalii, Turcji i Polsce, o podobieństwach i różnicach w systemie kształcenia w krajach, z których pochodzimy.  Realizowana tematyka szkolenia jest ciekawym połączeniem treści informatycznych z problemami włączenia i różnorodności. Przykładowo jednym z zadań dla uczestników była praca w grupach, w których należało wymyślić, a następnie opowiedzieć na forum grupy, jak widzimy szkołę dla osób z dysfunkcjami w przyszłości. Po wysłuchaniu naszych wypowiedzi trener przedstawił zmiany, jakie mają nastąpić w edukacji osób z dysfunkcjami. Jednymi z głównych narzędzi w takiej edukacji będą roboty, laboratoria internetowe czy też modele 3D. Klasa dla takich osób ma być otwartą przestrzenią z kilkoma strefami do nauki. Uczniowie mogą konstruować modele, testować pomysły i samodzielnie oceniać wyniki. Technologia IT zapewnia uczniom różne sposoby zaangażowania się w zajęcia praktyczne.”

Skip to content